مقاله ها
 
 
 
سیستم حضور و غیاب;
فیش حقوق
ویژگی های بصری و ظاهری کتاب های آموزشی بررسی شد


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، کاظم طلایی در سومین روز از برگزاری « کارگاه آموزشی- تبیینی ارزیابان کتاب های کمک آموزشی» که به دبیران دوره اول متوسطه اختصاص داشت، با اشاره به شاخص های عمومی ارزیابی کتاب های آموزشی - تربیتی اظهار کرد: در این فرایند علاوه بر توجه به کلیت کتاب به عنوان یک عنصر بصری واحد، عوامل فیزیکی و ظاهری آثار مانند عناصر بصری تشکیل دهنده کتاب(جلد، عنوان، فهرست، شماره صفحات، سرفصل ها) نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی افزود: سفید خوانی، تعادل متن و تصویر، نقش تصویر در محتوا، توجه به عناصر بومی، کارکرد فونت و تنوع آن، طبقه بندی و معماری اطلاعات، استفاده مناسب از رنگ ها، ریز نقش ها در انتقال مفاهیم و هدایت مخاطب، قطع کتاب، استفاده از جدول- نمودار و نقشه، به کارگیری خلاقیت و انتخاب کاغذ مناسب نیز مورد توجه خواهد بود. 

این گزارش می افزاید: پس از تشریح ضوابط نگارش کتاب استاندارد از حیث ظاهر توسط کارشناسان دفتر تالیف، کاظم طلایی به سئوالات حضار پاسخ گفت.

بازگشت به ليست اخبار