مقاله ها
 
 
 
سیستم حضور و غیاب;
فیش حقوق
اجرای سیاست چند تألیفی برای کتاب درسی زبان انگلیسی

مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش گفت:برای آموزش زبان انگلیسی میزان زمانی که به این درس اختصاص می‌یابد برای اینکه بچه‌ها را به توانمندی لازم برساند، کم است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمود امانی طهرانی در نشست خبری با رسانه‌ها درباره آموزش درس انگلیسی، اظهار کرد: در درس انگلیسی هدف برقراری ارتباط است و دانش آموزان باید روخوانی، نوشتن، سخن گفتن و شنیدن را بیاموزند و در برنامه جدید آموزشی درس زبان انگلیسی رویکرد ارتباطی را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: برای آموزش زبان انگلیسی میزان زمانی که به این درس اختصاص می‌یابد برای اینکه بچه‌ها را به توانمندی لازم برساند کم است. در نظام 6.3.3 بخشی از دروس دوره متوسطه اول کاهش پیدا کرد و دانش آموزان به جای 35 ساعت در هفته 30 ساعت به کلاس درس می‌آیند از سوی دیگر چند درس جدید نیز وجود دارد و تمام این موارد باعث شده است مدت زمان آموزش زبان انگلیسی کاهش یابد.

مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: در دوره متوسطه اول زمان آموزش درس زبان انگلیسی از سه ساعت به دو ساعت کاهش پیدا کرده و زمان آموزش این درس از 11 تا 12 ساعت در هفته به 6 ساعت تقلیل یافته است.

امانی ادامه داد: در دوره متوسطه دوم ساعت آموزش زبان انگلیسی را افزایش دادیم، اما حجم آموزش زبان به آن اندازه که بچه‌ها را به توانمندی لازم برساند، نیست. در پایه هفتم تا دوازدهم برای آزمون زبان انگلیسی یک برنامه درسی را دنبال می‌کنیم و به هیچ عنوان به گرامر محوری رجوع نداشتیم.

کتاب چندتالیفی زبان انگلیسی تا دو سال آینده تولید می‌شود

وی با بیان اینکه رویکرد کتاب‌های زبان انگلیسی گرامرمحور نیست، گفت: در نظر داریم سیاست چندتألیفی را برای کتاب زبان انگلیسی داشته باشیم؛ البته زبان انگلیسی یک بسته آموزشی است و شامل کتاب کار، کتاب گویا و فایل‌های صوتی است.

وی تصریح کرد: شاید بتوانیم تا دو سال آینده نخستین کتاب چند تألیفی در درس زبان انگلیسی را تولید کنیم و سفارش تألیف آن را ارائه کرده ایم که بیش از 60 درصد پیشرفت کار داشته است و به دانش آموزان کشور قدرت انتخاب را خواهد داد.

هدف کتاب‌های عربی، خواندن آسان قرآن و ادعیه

مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش درباره آموزش زبان عربی عنوان کرد: هدف آموزش این درس این است که دانش آموزان بتوانند قرآن، ادعیه و روایات را به آسانی خوانده و مفهوم آن را نیز درک کنند. کتابهای هفت سال قبل درس عربی برگرفته از مدل حوزوی بود که برای دانش آموزان دشوار بود و همین مسئله باعث شده بود درس عربی جزو دشوارترین دروس و کم اقبال ترین آنها برای دانش آموزان باشد.

امانی افزود: با تغییر رویکرد کتابهای عربی بحث ارتباطی آنها تقویت شد و در تلاش برای تألیف کتابهای ویژه و جدید هستیم که با بیش از 5 گروه مذاکره داشته‌ایم اما هنوز کار به قطعیت نرسیده است.

بازگشت به ليست اخبار